Taloushallinnon automaatioratkaisuja yli 10 vuoden kokemuksella tuottava Aico hankki in-house rekrytointipalvelun Azetsilta. Voimakkaasti kasvava yhtiö etsi rekrytointiin kumppania, jolla olisi myös kansainvälistä osaamista. Aicon rekrytointiprosessia, -ohjelmistoja ja työnantajamielikuvaa lähdettiin onnistuneesti kehittämään tiiviissä yhteistyössä Azetsin kanssa.
Rekrytoinnin merkitys Aicon liiketoiminnassa
Alun perin 4 kuukauden pituiseksi sovittu yhteistyö jatkui lopulta 2,5 vuotta. Yhteistyön onnistumisen takana ovat olleet erityisen hyvin toimiva vuorovaikutus, tehokas projektinhallinta sekä Azetsin perustavanlaatuinen osaaminen. ”Azets tuntee hyvin rekrytoinnin osa-alueet ja kansainvälisen rekrytoinnin erityispiirteet. Azetsin in-house työpari sopeutui nopeasti osaksi Aicon henkilöstöä, ja oli vahvasti päivittäisessä arjessa ja tekemisessä läsnä. He tarttuivat myös hyvin joustavasti esittämiimme työkalu- ja kanavakokeiluihin”, Aicon henkilöstöstä ja organisaation kehittämisestä vastaava Kaisa Nuorivaara kuvailee yhteistyötä.
Tukea nopeaan kasvuun jatkuvalla tekemisellä
Vuonna 2021 Aico kasvoi huimat 80 % ja rekrytointiosaamista tarvittiin enemmän, kuin mitä talon sisällä jo oli. Aicolla todettiin, että in-house rekrytointitiimi kumppanilta olisi kustannustehokkain ratkaisu näin nopean kasvun tavoitteluun. Rekrytointi haluttiin pitää lähellä liiketoimintaa, jotta voitaisiin varmistaa kulttuurillinen sopivuus: Aicon rekrytoinnissa erityispiirteenä on se, että valmiita osaajia ei ole markkinoilla, koska Aico ei halua viedä ohjelmistonsa asiantuntijoita asiakkailtaan. Niinpä rekrytoitavissa henkilöissä korostuu erityisesti kyky ja halua oppia.
Nuorivaara kertoo: ” Halusimme toimia tiiviissä yhteistyössä rekrytoijan kanssa, joka on tekemässä tätä yhdessä meidän kanssamme prosessin alusta loppuun. Azetsin tiimi pysyi samana koko yhteistyömme ajan ja toi toimintaan jatkuvuutta. Meidän ei tarvinnut perehdyttää tehtävään useampia ihmisiä aina uuden esiin nousseen rekrytointitarpeen myötä ja näin ollen säästimme aikaa.”
Azetsin tiimi oli vastuussa rekrytointiprosessien hallinnasta ja koordinoinnista aina ilmoituksen laatimisesta, suorahausta, rekrytointimarkkinoinnista, hakijaviestinnästä sekä haastatteluihin osallistumisesta työtarjousten tekemiseen ja työsopimusten valmisteluun saakka.
Koska kasvua haettiin myös ulkomailta Aicon muihin toimipisteisiin, kansainvälisen rekrytointiosaamisen tarve korostui kumppania valitessa. ”Pystyimme Azetsin työparin kanssa rekrytoimaan osaajia kaikkiin neljään toimipisteeseemme. Mielestäni tämä oli todella kilpailukykyinen vaihtoehto”, Nuorivaara pohtii.
Azets tukena myös kehitystyössä
Azetsin tiimi antoi proaktiivisesti kehitysehdotuksia niin rekrytointiprosessia, -ohjelmistoja kuin työnantajamielikuvaakin koskien. ”Azetsin asiantuntijat auttoivat tekemään rekrytoinnista helpompaa, nopeampaa ja tehokkaampaa. He ovat olleet tärkeä osa Aicon työyhteisöä ja aidosti kädet savessa tekemässä prosesseistamme sujuvampia”, rekrytointia ja työnantajamielikuvatyötä jatkamaan rekrytoitu Amanda Ristalahti sanoo. Hän jatkaa: ”Esimerkiksi Careers-sivustomme rakennettiin Azetsin palvelun aikana. Lisäksi määriteltiin, miten hakijoille viestitään ja millä kanavilla työpaikkailmoituksia jaetaan. Azetsin asiantuntijat ovat myös pohjustaneet esihenkilöidemme rekrytointiosaamista siten, että tähän rooliin oli vaivaton astua jatkamaan Azetsin työparin hienosti aloittamaa työtä.”
”Tämä yhteistyö on ylittänyt odotuksemme siinä, että Azetsin rekrytoijat ovat olleet tavattoman itsenäisiä. Työparityöskentelyn ansiosta olemme saaneet yhdellä rahalla kahdet ajatukset. Sparraamalla saadaan paras mahdollinen lopputulos”, toteaa Nuorivaara.
Lue lisää rekrytointipalveluista
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.
Myynti palvelee sinua numerossa 010 756 4500 ja sähköpostitse osoitteessa myynti@azets.com.