Posti, yksi Suomen, Ruotsin ja Baltian johtavista jakelu- ja logistiikkayhtiöistä, uudisti workforce management -järjestelmänsä Azetsin projektipäällikön tuella.
Laajan valikoiman postin, logistiikan, rahdin ja verkkokaupan palveluja tarjoava Posti etsi projektipäällikköä auttamaan sen kotimaan yhtiöissä käytössä olevan workforce management -järjestelmän versiopäivityksessä ja käyttäjäryhmän laajennuksessa. Kumppaniksi valikoitui Azets. Projekti saatiin maaliin onnistuneesti: järjestelmä, joka sujuvoittaa työvuorojen ja työajanseurannan hallintaa, on nyt käytössä noin 15 000 postilaiselle Suomessa.
Projektipäällikkö hoiti hallinnolliset työt ja koordinoi yhteistyötä
Time-järjestelmän päivitysprojekti kattoi neljä yhtiötä, joista osalla oli ollut eri työajanhallintajärjestelmä käytössään. Projekti oli suhteellisen monimutkainen: työntekijöillä on monenlaisia työaikoja ja eri yhtiöt noudattavat eri TES:jä, joista osa ei vielä ollut työajanhallintajärjestelmän piirissä. Projektissa pyrittiinkin yhtenäistämään käytäntöjä ja otettiin uusia ominaisuuksia käyttöön.
“Meillä oli strateginen halu siirtää ratkaisut pilviympäristöön ja tarjota mobiiliratkaisu työntekijöille. Halusimme aktivoida työntekijöitä ja yksinkertaistaa asioita loppukäyttäjän kannalta”, kertoo Mari Hirvonen, Digital WFM Lead, Posti.
Projektin etenemistä seurattiin tarkasti, järjestelmää testattiin huolellisesti ja muutenkin edettiin maltillisesti riskien minimoimiseksi. Kokonaisuudessaan projekti vei 2,5 vuotta.
”Projektissa oli omana haasteenaan se, että jouduimme synkronoimaan aikataulua muiden järjestelmien käyttöönoton kanssa sekä tuomaan uusia käyttäjäryhmiä järjestelmään”, Hirvonen sanoo ja jatkaa, “pystyimme itse keskittymään asiasisältöön, kun Azetsin projektipäällikkö hoiti hallinnolliset työt ja koordinoi yhteistyötä eri sidosryhmien välillä. Hän toimi ammattimaisesti ja järjestely toimi erittäin hyvin.”
Etätoteutus vaati projektipäälliköltä hyvää fasilitointi- ja viestintäkykyä
Azetsin projektipäälliköllä oli iso viestintärooli niin sisäisesti kuin ohjelmistopalveluntarjoajan kanssa.
”Azetsin projektipäällikkö hoiti kommunikoinnin erittäin hyvin ja erityisesti mainitsisin, että hän pysyi viestinnässään positiivisena ja rakentavana kaikissa tilanteissa”, kertoo Heini Toivonen, VP, HR Digital and Services, Posti.
”Koko projekti toteutettiin pääosin etänä, koska osallisia oli ympäri Euroopan. Tämä lisäsi projektipäällikön työmäärää, koska tarvittiin enemmän fasilitointia ja eri tehtävien valmistumisesta huolehtimista”, sanoo Hirvonen.
Toivonen summaa yhteistyötä: “Azetsin projektipäällikkö täytti kaikki odotuksemme. Hän varmisti, että projekti pääsee maaliin.”
Lue lisää työajanhallinnan järjestelmistä
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.
Myynti palvelee sinua numerossa 010 756 4500 ja sähköpostitse osoitteessa myynti@azets.com.