Sportia Hangö är steget före med Azets!
I Finland finns det över 50 Sportia-butiker och köpman Jyrki Kortelainen driver en av dem tillsammans med sin sambo och sex anställda. Via Sydspetsens Nyföretagarcentral hittade Kortelainen en samarbetspartner som lämpar sig mycket väl för att ta hand om Hangö Sportias ekonomiförvaltning, d.v.s. Azets Raseborg.
Automatisk kassabokföring
Sportia i Hangö använder sig av kassasystemet Winpos som tar hand om både kassahändelser och lageruppföljning. Kassasystemet skapar dagligen en överföringsfil som överförs automatiskt till bokföringen.
Med hjälp av Azets kan köpmannen följa med företagets omsättning och försäljning produktgruppsvis på täckningsbidragsnivå och följa med t.ex. hur resultatet utvecklas i förhållande till budgeten.
Realtid är pengar
För många köpmän går alltför mycket tid åt till att sköta ekonomiförvaltningen trots att de borde befinna sig i affären och ta hand om kundbetjäningen. Tack vare Azets funktioner blir det mera tid över för det egentliga försäljningsarbetet.
Då bokföringen är i realtid får köpmannen snabbt tillgång till informationen i månadsskiftet och kan genast analysera och göra slutsatser med hjälp av korrekt information.
Elektronisk ekonomiförvaltning och skräddarsydda samarbete
Azets kunder kan själv se på och analysera alla bokföringssiffror. Då kunden t.ex. vill kontrollerasina marknadsföringskostnader, kan hon/han öppna en elektronisk bilaga av fakturan i fråga. Med sin verksamhet minskar Azets i Raseborg det ekologiska fotavtrycket för många företag och samtidigt sparar både tid och pengar för sina kunder och framför allt – på miljön!
"Förhållandet mellan kund och leverantör är mycket viktig för oss i Azets och därför har varje kund en egen kontaktperson som är insatt i företagets affärsverksamhet. Man kan säga att Azets i Raseborg lever i symbios med kunden, i detta fall Eteläkärjen Urheilukauppa – när den ena har det bra har den andra det också." Dennis Barman Azets Insights Oy, Raseborg