Financial Controller
Oletko valmis viemään taloushallinnon asiantuntijuutesi uudelle tasolle kansainvälisten asiakkuuksien ja huippubrändien parissa? Haluaisitko haastaa itseäsi esimerkiksi vaativissa raportoinneissa tai veroneuvonnan kysymyksissä? Jos vastasit kyllä, saatat olla etsimämme
Financial Controller
liittymään osaksi International Accounting & Retail -yksikköämme. Tuleva tiimisi on pääsääntöisesti Helsingissä, ja vaikka tehtävä edellyttää säännöllisiä käyntejä Helsingin toimistollamme, työskentelemme sujuvasti hybridimallilla. Tehtävä on kokoaikainen ja vakituinen, ja toivottu aloitusajankohta on maaliskuussa 2025.
Roolissa työskentelet pääsääntöisesti Suomessa liiketoimintaa harjoittavien kansainvälisten konsernien parissa. Pääset toimimaan eri toimialojen, yrityksien, järjestelmien sekä sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.
Financial Controllerina ennakoit asiakkaidesi tarpeita ja ohjaat heitä konsultoivalla otteella. Asiakkaamme luottavat asiantuntijuuteemme – olemme heille ikään kuin sisäinen talousosasto Suomessa. Saamme kiitosta erityisesti ensiluokkaisesta palvelusta sekä yhteistyön välittömyydestä ja ripeydestä.
Kotimaisiin asiakkuuksiin verrattuna pääset pohtimaan erilaisia tulokulmia mitä moninaisempiin konsultointi- ja neuvonantopyyntöihin. Pääset laajentamaan tekemistäsi ja osaamistasi erittäin kokeneiden ja osaavien kollegoiden rinnalla.
Arkeesi kuuluu esimerkiksi
- Nimettyjen kansainvälisten asiakasyrityksien Suomessa toimivien yhteisöiden ja sivuliikkeiden pääkirjanpidon tehtävät sekä tilinpäätöksien itsenäinen laatiminen
- Asiakkaiden proaktiivinen konsultointi ja tukeminen taloushallinnon eri osa-alueiden kysymyksissä esimerkiksi Suomen lainsäädäntöön, tilinpäätöksiin ja yhtiömuotoon liittyen
- Verotusneuvonta esimerkiksi arvonlisäveroon, veroilmoituksiin ja kansainvälisiin verokysymyksiin ja -säädöksiin liittyen
- Kuukausi-, vuosi- ja ad hoc -raportointi tyypillisesti ulkomaan CFO:lle, Controllerille tai talouskeskukselle
- Kassavirtaennusteet sekä tulos- ja taseanalyysien tuottaminen
- Sisäinen yhteistyö Azetsin eri yksiköiden, kuten lakipalveluiden, kanssa
Tehtävässä odotamme
- Vähintään 3–5 vuoden kokemusta monipuolisista kirjanpidon ja tilinpäätöksen tehtävistä
- Soveltuvaa korkeakoulututkintoa esimerkiksi liiketalouden tai kauppatieteiden parista
- Asiakaslähtöistä, proaktiivista ja konsultoivaa työotetta sekä intoa oppia uutta
- Aitoa halua työskennellä ja jakaa positiivista energiaa tiimin kanssa
- Järjestelmällistä, tarkkaa ja laadukasta työnjälkeä aikataulupaineista tai useista samanaikaisista tehtävistä huolimatta
- Sujuvaa suomen ja englannin kielen suullista ja kirjallista osaamista
- Lisäksi arvostamme ruotsin kielen ja konsernilaskennan osaamista
Emme edellytä aiempaa kokemusta kansainvälisten asiakkuuksien kanssa työskentelystä – tärkeintä on kirjanpidon ja tilinpäätöksien substanssiosaaminen, sujuva kielitaito ja palo päästä sukeltamaan kansainvälisiin kysymyksiin!
Azetsilla olet liiketoimintamme sydän
Meillä jokaisen yksilöllinen panos ja näkemys on tärkeässä osassa yhteistä tarinaamme. Luotamme työntekijöidemme asiantuntijuuteen, ja meillä pääsee keskittymään laadukkaan palvelun tuottamiseen alan parhailla työkaluilla. Monipuolisten asiantuntijatehtävien ja osaavien kollegoiden lisäksi jatkuvaa kehittymistä tukevat esimerkiksi kattava koulutustarjonta, työnkiertomahdollisuus ja ison talon mahdollistamat urapolut. Inhimillinen organisaatiokulttuuri, joustavat työajat ja hybridimallilla työskentely tukevat henkilöstömme hyvinvointia ja arjen tasapainoa.
Kiinnostuitko?
Mahtavaa! Kuulemme mielellämme lisää sinusta. Hakeminen on helppoa ja nopeaa – täytä vain yhteystietosi sekä lisää CV:si, hakemuskirjeesi ja alustava palkkatoiveesi. Haethan tehtävää mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään keskiviikkona 19.2.2025. Arvostamme yhdenvertaisuutta ja monimuotoisuutta työyhteisössä, joten odotamme innolla hakijoita eri taustoista.
Jos jokin jäi askarruttamaan, Niko Ruohonen (Business Unit Manager, Accounting International) antaa mielellään lisätietoja (niko.ruohonen@azets.com). Saat hänet kiinni myös puhelimitse numerosta 0405219176 arkipäivisin klo 11 ja 12 välillä.
Azets on talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoava yritys, joka palvelee asiakkaita henkilökohtaisesti niin digitaalisesti kuin paikallisesti. Yli 8 000 asiantuntijaamme auttavat asiakkaitamme keskittymään liiketoimintaansa ja saavuttamaan tavoitteensa.
Haluatko tietää lisää työskentelystä Accounting -liiketoiminnassamme? Lue blogimme Azetsin CI-ryhmä kehittää parhaita työtapoja tai Töissä taloushallinnon ammattilaisena! Lisätietoa löytyy myös urasivuiltamme.
Seuraa Azetsia sosiaalisessa mediassa: