Sustainability Advisor
Haluaisitko päästä hyödyntämään vastuullisuusteemojen asiantuntijuuttasi monipuolisissa asiakkuuksissa ja toimeksiannoissa, aina vastuullisuustyön ensiaskeleilta nykytilanteen kartoittamiseen ja kehitysprojekteihin? Kaipaatko ympäristöön, jossa yhdistyy matala hierarkia ja laajat vaikutusmahdollisuudet sekä suuren konsernin asiantuntijatyötä tukevat rakenteet? Jos innostuit lukemastasi, voit olla etsimämme
Sustainability Advisor
liittymään osaksi Advisory-yksikköämme. Tuleva tiimisi sijaitsee pääsääntöisesti Helsingissä, ja työskentelemme joustavasti hybridimallilla. Tehtävä on kokoaikainen ja vakituinen, ja toivottu aloitusajankohta on viimeistään toukokuussa 2025.
Sustainability Advisorina Azetsilla olet asiakkaidemme luotettu neuvonantaja vastuullisen liiketoiminnan kehittämisessä ja vastuullisuusraportoinnissa. Asiakkaamme edustavat eri toimialoja ja yritysmuotoja, ja ovat eri vaiheissa vastuullisuustyössään. Toimeksiannoissasi tuet asiakkaita muun muassa
- vastuullisuustyön ensiaskeleilla, esimerkiksi työpajatyöskentelyssä, tukien asiakkaita olennaisten vastuullisuusasioiden tunnistamisessa, tavoitteiden asettamisessa ja vastuullisuusstrategian kehittämisessä
- vastuullisuustyön nykytilan arvioinnissa
- päästölaskennassa ja päästölaskennan automatisoinnissa
- kaksoisolennaisuusarvioiden ja gap-analyysien toteuttamisessa
- vastuullisuusraportoinnin toteuttamisessa ja raportointijärjestelmien kehittämisessä
- pidempiaikaisemmissa vastuullisen liiketoiminnan kehitysprojekteissa tai interim-toimeksiannoissa.
Neuvonantotyön lisäksi arkeesi kuuluu olennaisesti raportointi- ja laskentatehtävät, joista osan toteutat yhteistyössä kumppaniverkostomme kanssa. Myös sisäinen sidosryhmätyöskentely on roolissasi keskeisessä osassa. Tuet myyntiä asiantuntijaroolissa, osallistut vastuullisuuspalveluiden markkinointiin esimerkiksi webinaareissa ja jaat osaamistasi sekä paikalliselle tiimillesi että Azetsin Pohjoismaiden vastuullisuusasiantuntijaverkostolle. Lisäksi teet tiivistä yhteistyötä Azetsin talous-, HR- ja teknologia-asiantuntijoiden kanssa.
Profiilisi
Olet jo kerryttänyt kokemusta vastuullisuusteemojen parissa työskentelystä, ja sinulla on vahvaa ja ajantasaista asiantuntemusta vastuullisuusraportoinnista ja –standardeista. Viestit vastuullisuusteemoista vakuuttavasti liikkeen- ja talousjohdon ymmärtämällä kielellä, ja ymmärryksesi taloushallinnon prosesseista, järjestelmistä ja raportoinnista tukee liiketoimintalähtöisten ratkaisuiden kehittämistä.
Palveluliiketoiminta tai asiantuntijapalvelun tuottaminen on sinulle tuttua, ja konsultoit asiakkaita sujuvasti ja itsenäisesti erilaisissa vastuullisuusaiheiden kysymyksissä. Jos taustasi on kuitenkin inhouse-asiantuntijana, tunnistat vahvan palon päästä moniasiakasympäristöön ja konsultoivaan rooliin.
Tehtävässä onnistumisen edellytykset ovat
- soveltuva korkeakoulututkinto (esim. kauppatieteet, liiketalous tai viestintä)
- vähintään 2–3 vuoden työkokemus vastuullisuusteemojen parissa
- vahva tuntemus vastuullisuuden alati muuttuvasta lainsäädännöstä ja standardeista
- sujuva suullinen ja kirjallinen suomen ja englannin kielen taito
- aito into päästä työskentelemään asiakaslähtöisen konsultoinnin ja monipuolisten toimeksiantojen pariin
- proaktiivinen, itseohjautuva ja joustava työote
- erinomaiset yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot.
Miksi juuri meille?
Sustainability Advisorina Azetsilla pääset osaksi ainutlaatuista ympäristöä, jossa yhdistyy matala hierarkia ja käytännön vaikutusmahdollisuudet suuren konsernin asiantuntijatyötä tukeviin rakenteisiin. Lisäksi kattavan palveluvalikoiman ja monialaisen asiantuntijuuden yhdistäminen vastuullisuustyöhön takaa aidosti liiketoimintalähtöiset ratkaisut asiakkaillemme. Rajatun vastuualueen sijaan pääset tarkastelemaan laajempia kokonaisuuksia ja näin edistämään asiakkaidemme liiketoimintaa käytännöllisillä ratkaisuilla, joilla on aitoa vaikutusta. Täältä voit tutustua tarkemmin vastuullisuuspalveluihimme.
Azetsilla olet liiketoimintamme sydän
Meillä pääset osaksi kansainvälistä ja kasvavaa organisaatiota, jossa jokaisen yksilöllinen panos ja näkemys on tärkeässä osassa yhteistä tarinaamme. Luotamme työntekijöidemme asiantuntijuuteen, ja meillä pääsee keskittymään laadukkaan palvelun tuottamiseen alan parhailla työkaluilla – alan parhaiden kollegoiden tukemana. Etsimme jatkuvasti parhaita tapoja kehittää niin asiakaskokemusta kuin työntekijöidemme arkea.
Monipuolisten tehtävien ja osaavan asiantuntijayhteisön lisäksi ammatillista kehittymistä tukevat esimerkiksi kattava koulutustarjonta, työnkiertomahdollisuus ja ison talon mahdollistamat urapolut. Ihmisen kokoinen arki, joustavat työajat ja hybridimallilla työskentely tukevat henkilöstömme hyvinvointia ja arjen tasapainoa.
Kiinnostuitko?
Mahtavaa! Kuulemme mielellämme lisää sinusta. Hakeminen on helppoa ja nopeaa – täytä vain yhteystietosi sekä lisää CV:si, hakemuskirjeesi ja alustava palkkatoiveesi. Haethan tehtävää mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään keskiviikkona 19.3.2025 – tai miksei jo tänään! Arvostamme yhdenvertaisuutta ja monimuotoisuutta työyhteisössä, joten odotamme innolla hakijoita eri taustoista.
Jos jokin jäi askarruttamaan, vastuullisuuspalveluiden vetäjä Teemu Jaatinen antaa mielellään lisätietoja (teemu.jaatinen@azets.com). Saat hänet kiinni myös puhelimitse numerosta +358107564659 torstaina 27.2. klo 12–14 välillä tai torstaina 6.3. klo 14–16 välillä.
Azets on talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoava yritys, joka palvelee asiakkaita henkilökohtaisesti niin digitaalisesti kuin paikallisesti. Yli 8 000 asiantuntijaamme auttavat asiakkaitamme keskittymään liiketoimintaansa ja saavuttamaan tavoitteensa.
Seuraa Azetsia sosiaalisessa mediassa: