Accounting Specialist
Brinner ditt hjärta för bokföring och bokslut? Tycker du om kundfokuserad problemlösning? Skulle du kunna vara den kollega vi söker – en som kombinerar kompetens inom ekonomiförvaltning med förståelse för olika kunder och affärsmiljöer? Ser du dig själv som en del av vårt professionella och hjälpsamma team, som står som en pålitlig stödvägg för våra kunder? Vill du utvecklas och bidra till utveckling? Din chans är här, för vi söker en svenskspråkig
Accounting Specialist
till våra ekonomiförvaltningstjänster för att upprätta, rapportera och analysera våra kunders siffror, särskilt med hjälp av Netvisor-systemet.
Våra svenskspråkiga kunder uppskattar service på sitt modersmål. Arbetet är mångsidigt och omfattar extern redovisning samt en bred förståelse för kundens ekonomi ur flera perspektiv. Automatisering hanterar de enkla arbetsmomenten hos oss, så du kan fokusera på mer meningsfulla uppgifter – att stödja kunder, analysera siffror och utnyttja system på ett effektivt sätt. Hos oss får du arbeta med branschens bästa system.
Vi förväntar oss att du har
- minst 2–3 års erfarenhet av bokföring och bokslutsarbete
- kunskap i Netvisor-systemet
- flytande svenska och finska, engelska är meriterande.
Det är en fördel om du
- har en positiv och lösningsorienterad inställning och tycker om kundkontakt
- uppskattar hög kvalitet i arbetet och att slutföra uppgifter noggrant
- är systemorienterad och vill lära dig att använda dem effektivt
- är intresserad av automatisering och dess möjligheter
- kan prioritera och hantera ditt eget arbete smidigt
- har flexibilitet i varierande situationer och en god stresstålighet
- vill vara med och utveckla teamets arbetssätt och bidra positivt till vår affärsutveckling.
Vi vill att du ska trivas med oss
Förutom ett intressant och mångsidigt arbete erbjuder vi dig möjligheten att utvecklas och skapa framgång i en internationell och växande organisation med stora företagsförmåner. Hos oss får du bland annat lunchförmån, motions-/kultur-/välmåendeförmån, pausgympa, omfattande företagshälsovård, breda informationsresurser, en digital läroplattform samt arbetsredskap även för hemmakontoret. Vi stödjer dig också i att avlägga KLT-examen.
Ditt team är placerat i Raseborg, men du kan arbeta från vilket av våra kontor som helst eller till stor del på distans hemifrån.
Hälsningar från dina framtida kollegor
Dina blivande kollegor lovar att du får glänsa med dina styrkor, dela din expertis och lära dig nytt av dina kollegor. Vi arbetar självständigt – tillsammans. Vi är ett tight, svenskspråkigt team där du får utmana dig själv i mångsidiga uppgifter. Om vi stöter på en vägg, tar vi oss an den tillsammans – antingen river vi den eller bygger en stege över. Bland våra cirka 400 ekonomispecialister hittar du alltid kvalificerad och kunnig hjälp!
Är du den förstärkning vårt team behöver?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 19.3.2025. Vi går igenom ansökningarna och håller intervjuer redan under ansökningstiden, och tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person.
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta Elisa Vahtokari per telefon den 24.2 kl. 12–15 eller den 27.2 kl. 13–16 på nummer 044 5044 680.
Azets erbjuder tjänster inom ekonomi, lön, HR och rådgivning samt teknologiska lösningar som stödjer dessa tjänster. Våra 8 200 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 100 000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst.
Följ Azets på sociala medier: