Financial Controller
Oletko kirjanpidon ammattilainen, joka haluaa syventää osaamistaan konsernilaskennassa? Viihdytkö tiimityössä ja koordinoivassa roolissa? Toivotko konsultoivaa roolia, jossa pääset kehittämään asiakkaiden toimintaa ja rakentamaan yhteistyötä? Jos vastasit kyllä, saatat olla etsimämme
Financial Controller
liittymään osaksi pienten ja keskisuurten asiakkuuksien yksikköämme. Tuleva tiimisi toimii Helsingissä, Jyväskylässä, Lappeenrannassa ja Joensuussa, ja voit työskennellä millä tahansa näistä toimipisteistä. Lisäksi työskentelemme joustavasti hybridimallilla.
Financial Controllerina työskentelet eri toimialojen yritysten ja konsernien kanssa – asiakkuutesi vaihtelevat PK-sektorista yli 100 M€ liikevaihtoa tekeviin konserneihin. Roolissasi ennakoit asiakkaiden tarpeita ja ohjaat heitä konsultoivalla otteella. Vastaat asiakkuuksista kokonaisvaltaisesti, kehität taloushallintoa ja raportointia sekä edistät yhteistyötä. Toimit tiiviissä yhteistyössä tiimin kanssa ja koordinoit työtä, samalla varmistaen laadukkaan palvelun asiakkaan aikataulujen mukaisesti. Tiimisi lisäksi tukenasi on ison talon asiantuntijayhteisön osaaminen aina konserni- ja neuvonantoyksiköistä HR-asiantuntijoihin.
Arkeesi kuuluu esimerkiksi
- asiakkaiden yhteyshenkilönä toimiminen ja proaktiivinen konsultointi taloushallinnon eri osa-alueilla
- nimettyjen asiakkuuksien pääkirjanpito sekä konsernilaskennan tehtävät, kuten rahoituslaskelmat
- tilinpäätöksien laatiminen yrityksille ja konserneille
- tiimin työskentelyn koordinointi asiakkaan suuntaan
- kuukausi-, vuosi- ja ad hoc –raportointi yritysten ja konsernien johdolle asiakkaan raportointiaikataulun mukaisesti
- asiakkaiden taloushallinnon, raportoinnin ja prosessien kehittäminen.
Profiilisi
Sinulla on monipuolista kokemusta ulkoisesta laskennasta, kirjanpidosta ja tilinpäätöksistä sekä vahva halu kehittyä konsernilaskennan saralla. Viihdyt moniasiakasympäristön vaihtelevassa arjessa ja työskentelet mielelläsi tiimissä tuoden positiivista energiaa ympärillesi. Edistät yhteistyötä asiakkaan suuntaan konsultoivalla otteella ja olet taitava koordinoija.
Tehtävässä onnistumisen edellytykset ovat
- vähintään 2 vuoden kokemus monipuolisista kirjanpidon ja tilinpäätöksen tehtävistä
- vahva kiinnostus syventää asiantuntijuuttasi konsernilaskennassa
- soveltuva korkeakoulutustausta (esimerkiksi liiketalouden tradenomi)
- erinomainen valmius hyödyntää uusia järjestelmiä ja teknologiaa
- asiakaslähtöinen, proaktiivinen ja konsultoiva työote sekä into oppia uutta
- järjestelmällinen, tarkka ja laadukas työnjälki aikataulupaineista tai useista samanaikaisista tehtävistä huolimatta
- sujuva suomen ja hyvä englannin kielen taito.
Miksi juuri meille?
Meillä pääset työskentelemään innostuneessa ja osaavassa tiimissä, koko asiantuntijayhteisömme tukemana. Pääset myös kehittämään osaamistasi hyvin laajasti erilaisten asiakkuuksien ja järjestelmien, kuten Netvisorin, L7:n ja Lemonsoftin, parissa. Pääset ottamaan vastuuta ja omaksumaan laajempia kokonaisuuksia asiakkuuksissasi, näin kasvaen jatkuvasti asiantuntijana. Työlläsi luot asiakkaille aitoa lisäarvoa neuvonannolla ja jatkuvan kehittämisen mentaliteetilla.
Azetsilla olet liiketoimintamme sydän
Meillä pääset osaksi kansainvälistä ja kasvavaa organisaatiota, jossa jokaisen yksilöllinen panos ja näkemys on tärkeässä osassa yhteistä tarinaamme. Luotamme työntekijöidemme asiantuntijuuteen, ja meillä pääsee keskittymään laadukkaan palvelun tuottamiseen alan parhailla työkaluilla – alan parhaiden kollegoiden tukemana. Etsimme jatkuvasti parhaita tapoja kehittää niin asiakaskokemusta kuin työntekijöidemme arkea. Kasvumme nojaa vahvasti automaatiokehitykseen ja tulevaisuuden työtapojen ja teknologioiden omaksumiseen.
Monipuolisten tehtävien ja osaavan asiantuntijayhteisön lisäksi ammatillista kehittymistä tukevat esimerkiksi kattava koulutustarjonta, työnkiertomahdollisuus ja ison talon mahdollistamat urapolut. Ihmisen kokoinen arki, joustavat työajat ja hybridimallilla työskentely tukevat henkilöstömme hyvinvointia ja arjen tasapainoa.
Kiinnostuitko?
Mahtavaa! Kuulemme mielellämme lisää sinusta. Hakeminen on helppoa ja nopeaa – täytä vain yhteystietosi sekä lisää CV:si, hakemuskirjeesi ja alustava palkkatoiveesi. Haethan tehtävää mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään sunnuntaina 13.4.2025 – tai miksei jo tänään! Arvostamme yhdenvertaisuutta ja monimuotoisuutta työyhteisössä, joten odotamme innolla hakijoita eri taustoista.
Jos jokin jäi askarruttamaan, yksikönvetäjä Päivi Haakana antaa mielellään lisätietoja (paivi.haakana@azets.com). Saat hänet kiinni myös puhelimitse numerosta +358407436606 arkipäivisin klo 9–15 välillä.
Azets on talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoava yritys, joka palvelee asiakkaita henkilökohtaisesti niin digitaalisesti kuin paikallisesti. Yli 8 000 asiantuntijaamme auttavat asiakkaitamme keskittymään liiketoimintaansa ja saavuttamaan tavoitteensa.
Seuraa Azetsia sosiaalisessa mediassa: