Työn itsenäisyyden lisääntyminen on työelämätrendi, jolla on monia positiivisia vaikutuksia. Osin tai kokonaan etänä työskentelevien digitaidot ovat vahvistuneet ja tunne autonomiasta ja oman työn tehostumisesta on lisääntynyt. Kolikon kääntöpuolena on vuorovaikutuksen väheneminen. Tärkeää, ns. hiljaista, tietoa ei enää saada jaettua entiseen tapaan, ja moni kaipaa työyhteisön tuomia kohtaamisia.
Tuottavuuden näkökulmasta yhdessä asioiden pohtiminen, osaamisen jakaminen ja yhdessä ovat avain uusien innovaatioiden syntyyn ja uudistuksiin.
Esihenkilön rooli hybridiajassa on muuttunut merkittävästi aiempaan verrattuna, eikä tehtävä ole helppo. Pöydälle on noussut monia kysymyksiä, joita ei aiemmin ole tarvinnut pohtia. Tässä webinaarissamme jaamme esihenkilöille vinkkejä hybridimallilla työskentelevän tiimin johtamiseen. Kysymme mm.
- Kuinka löytää hyvä etä- ja läsnätyön tasapaino?
- Kuinka varmistan tiimini vuorovaikutuksen ja kohtaamiset?
- Kuinka voin tukea tiimiläisteni työhyvinvointia myös silloin, kun he työskentelevät etänä?
- Miten mahdollistan hybridimallilla työskentelevän tiimini työssä oppimisen?
- Millaisia konkreettisia työnteon malleja ja sääntöjä toimivilla hybriditiimeillä on?
Tämä webinaari soveltuu kaikille esihenkilöille, jotka painivat hybridimallilla työskentelevän tiimin johtamisen kysymysten kanssa.