Mitä taloushallinnon ammattilaisen työ sisältää?
- Näköalapaikan liike-elämään sekä erilaisten ja erikokoisten asiakkuuksien liiketoiminnan tuntemiseen.
- Yrittäjien, talousjohtajien ja asiakkaiden controllereiden sparraamista vaikkapa yhtiömuodon muutosta harkittaessa tai yrityksen taloushallintoa rakennettaessa.
- Mahdollisuuden oppia jatkuvasti taloushallinnon eri osa-alueista ja niiden kytköksistä yrityksen toimintaan. Näitä ovat mm. kirjanpitoprosessien tehokas järjestäminen, kuukausiraportoinnin ja tilinpäätöksen suunnittelu ja toteuttaminen, konserniraportointi, arvonlisäverotuksen erityiskysymykset esim. EU-kaupassa sekä tuloverotuksen suunnittelu ja optimointi.
- Automaation ja tekoälyn hyödyntämistä omissa asiakkuuksissa.
Millaista työskentely on?
Tunnet asiakkaan liiketoiminnan ja hyödynnät osaamistasi kun tuotat ja analysoit dataa, sparraat esimerkiksi hinnoittelussa ja kannattavuudessa, käyt asiakkaan kanssa läpi keskeiset poikkeamat ja ehdotat niiden perusteella toimenpiteitä.
Ennakoit asiakkaan puolesta - esimerkiksi ohjeistat ennen tilikauden vaihtumista tehtävissä toimenpiteissä kuten investoinneissa tai verotuksen suunnittelussa. Kuuntelet, kohtaat ja kommunikoit asiakkaan kanssa. Työskentelet osana vankkaa asiantuntijatiimiä, jossa osaamista jaetaan kollegalta toiselle, et jää koskaan yksin.
Hyödynnät optimaalisesti järjestelmiä, parhaita toimintatapoja ja järjestelmien automatiikkaa. Olet mukana kehittämässä ja ottamassa käyttöön ratkaisuja, joiden avulla sinun ja asiakkaiden rutiininomaisiin tehtäviin kuluva aika minimoidaan ja voitte keskittyä vaativampiin, ammattitaitoa ja päättelyä vaativiin tehtäviin.
Kansainvälinen työympäristö
Työskentelet niin kotimaisten kuin kansainvälisten asiakkaiden kanssa. Pääset tutustumaan eri maissa toimivien yritysten käytäntöihin, raportointiin ja kirjanpitoon sekä hyödyntämään kielitaitoasi.
Suuren työpaikan edut
- Pääset osaksi 400 talouden huippuammattilaisen verkostoa ja kulttuuria. Vastaukset visaisimpiinkin kysymyksiin löytyvät talon sisältä.
- Osaamisen tasoamme kuvaa esimerkiksi reilu sata KLT tai Business Advisor -valmennuskokonaisuuden suorittaneita.
- Meillä taloushallinto on ydinliiketoimintaa. Vaikutat työlläsi yrityksemme liiketoimintaan.
- Olemme yrittäjähenkistä porukkaa - motivoituneita, asiakkaan toiveisiin ja vaatimuksiin innolla ja tarmolla tarttuvia alan asiantuntijoita.
- Oma teknologiayksikkömme mahdollistaa sujuvan työskentelyn ICT- ja järjestelmäasiantuntijoiden kanssa.
Kehityksen kärjessä, oppimista tukien
Hyödynnämme järjestelmien automaatiota, tekoälyä ja ohjelmistorobotiikkaa vähentääksemme yksitoikkoisia rutiinitehtäviä.
Tarjoamme työsi tueksi modernit työvälineet, ajantasaiset tietopalvelut ja sähköisen oppimisympäristön. Kannustamme jatkuvaan oppimiseen ja kehittymiseen. Haluamme että työntekijämme viihtyvät meillä. Panostamme hyvään johtamiseen. Lisäksi työtäsi tukevat koulutetut, alan osaavat esimiehet.
Tuemme henkilöstön erikoistumista heidän kiinnostustensa mukaan esimerkiksi järjestelmiin, automatiikkaan ja tekoälyyn, IFRS:ään, käyttöönottoihin tai yrityskauppoihin.
Laaja asiakaskuntamme mahdollistaa halutessasi kehittymisen jonkun toimialan huippuosaajaksi. Osa toimialoista on organisoitu vertikaaleiksi. Esimerkkejä vertikaaleistamme ovat urheilu, kiinteistöala, terveydenhuolto tai vähittäiskauppa.
Lue työskentelystä Azetsilla taloushallinnon asiantuntijoidemme haastatteluista
Lue lisää Azetsin blogista:
Azetsin CI-ryhmä kehittää parhaita työtapoja
Taloushallinnon ammattilaisena Azetsilla